Saturday, June 11, 2011

Manusia yang paling pelik di dunia

Bermula episod cerita duka lara kehidupan yang di lalui diri aku dulu kini telah berputik kembali sekian lama telah menyepi kini muncul kembali menghantui diri.Nak di jadikan cerita tittle kat atas tu memang sesuai sangat kot dengan ape yang aku buat hari nie,ahhahahah.
Nie aku cerita pasal kejadian semalam dulu ok,jangan keliru..

Mesti kau orang aku nie dah tak normal or seorang gadis yang mental gara-gara CINTA.
Patutkah cinta dipersalahkan ataupun diri sendiri dipersalahkan??? Anda rasa....
Kalau bagi aku la kan,cinta tak salah pape pun,sebab cinta itu buta,setuju??
Setiap manusia ade perasaan cinta dalam diri masing-masing itu lah perasaan yang dianugerahkan Tuhan kepada setiap insan yang berada di muka bumi yang nyata nie.Adohh!!!aku dah lari tajuk dah nie,
ok..ok..balik kepada tittle kite ye kawan- kawan.Anda dah sedia kawan-kawan??eheheh..
Ok lah nak start cerita nie,semalam aku kuatkan hati tanya my hubby pasal minah yang dia sayang sangat sampai tak lalu nak makan kate nya la melalui wall FB dia.Aku bukan main geram and benggang dengan dia semalam,kau orang nak tahu ape dia cakap,bermula laa dialog kami berdua(Peperangan bermula)
Aku:Suka la kau kan,aku tak text kau..(aku saje cakap macam tu sebab hati aku tengah panas kot)
Dia:Pulak dah..

Aku:Kirim salam kat awek rawang ok =) (wah!!senyum ade makna aku tu)
Dia:Awek rawang mane celah mane pulak nie.
Aku:Tak payah buat tak tahu laa..awek mu yang nak betunang tu...(aku sape nak suh dia ngaku sebenarnyerw)
Dia:Mana ada la,ngarut jerw mu ni..
Aku:baik mu ngaku sekarang sebelum aku print semua bukti-bukti mu(aku dah hilang kawalan dah)
Dia:Yela aku mengaku,puas hati mu..mu tahu mane??
Aku:payah benar mu nak ngaku ork??bakpe mu tipu aku selama ni ha!!!(aku dah kuar kan kate-kate yg agak emosi frust)
Dia:tengok aku cakap jujur,jadi gini pulok ork..sape kabo ke mu ha!!!
Aku:kau fikir r sendiri,kau sendiri ade otak..pandai-pandai tupai melompat jauh ke tanah jugak(sorry kalu salah ayat aku tu).
Dia:lantak kau la!!!!
Aku:kau sayang sangat kan kat awek tu kan,kau pergi cari duit banyak-banyak kau kawen dengan dia.
Dia:B**(dia mencarut)
Aku:sial,benggong,babi cilake,bodo.@#$#$%$^*& kau!!!GTH laa.aku benci kau,aku menyesal kena kau sial!!!(prasaan yg amat mara,aku terus maki-maki dia).
Dia:ok fine,kau jangan pernah kenal aku.
Berakhir laa drama kami melalui message hp.aku tak boleh bagi muka kat orang macam tu.ingat kita seorang perempuan pun berhak bersuara menegakkan keadilan.

Tengahari tadi bangun jerw dari tidur aku terfikir sama ada nak kuar pergi tenangkan diri or stay jerw dalam bilik yang agak sepi tanpa teman nie.Tapi aku fikir punye fikir,kebetulan aku nak pergi beli barang sikit,so aku pakse la badan aku ni mencapai kain tual nak pergi mandi siap-siap nak pergi tenangkan fikiran and beli barang sorang-sorang.aku pendek kan cerita kan tak larat pulak kau orang nak bace kan.
Bermula laa kisah pelik aku nie..ade setengah orang dia orang anggap aku nie pelik ang gila sebab aku nie suka jalan-jalan sorang-sorang.peduli ape aku pelik ke gila ke mental ke,kesian ke,lantak la ape orang nak cakap pasal aku.Janji aku tak kacau hidup orang dan yang pasti jiwa aku tenang dari masalah semalam yang melanda aku.

First aku gerak pegi Maju Junction pergi breakfast + lunch 2 in 1 taw,hahaha.ingat nak makan pizza hut tapi takut tak kenyang aku pergi la makan kat AYAM PENYIT.penuh confident aku menuju kaunter memesan makanan sebab perut aku dah lapar gilew.hahahaa.Lepas tu sambil tunggu waiter hantar makan,aku temenung sekejap mengenangkan kenangan bersama BFF(suzi & nanad)semasa kami sama-sama lepak makan kat situ.sedih pun ade sebab nanad dah abis study dah.suzi pulak tak balik-balik lagi dari sabah.
Sampai jerw makanan aku terus makan secara sopan-santun.makan pun makan aku relax kejap,balas message baru aku gerak pergi ke destinasi yang kedua iaitu pergi beli barang.ngeh..ngeh..ngeh

Second aku pergi beli barang kat giant.hari ni hari no plastik day kan,so aku awal-awal dah prepare bawak beg galah untuk isi barang-barang tu,huhuhuuu(pandai tak aku)ehehhe
cari punya cari..haa semua dah ade kat tangan.ape lagi terus bayar la jawabnye.aku ni tak boleh duk lame-lame dalam supermarket ade jerw bende yang tak penting aku nak beli.pantang tengok duit ade dalam wallet nak jerw abiskan.pragai tak ubah macam anak tan sri.kalau anak tan sri takpe la nak beli macam-macam.
ok dah settle beli barang,aku terus gerak pergi tempat favourite aku,hehehe..jeng..jeng..jeng
tempat apakah itu???Ape lagi kalau  bukan KARAOKE BOX..hahahahaa

Masuk jerw dalam karaoke box terus aku menghulurkan duit 10ringgit kat abang jage kaunter tu.
nak nyanyi sampai takde suara dikatekan.ahahhah..nyanyi pun nyanyi...tak sedar credit dah abis,still lagi tak puas lagi nyanyi pergi tambah lagi,wah!!aku rase ari nie aku banyak membazirkan duit,tapi takpe demi melepaskan tension aku tak berkira bab-bab duit nie.aku nyanyi macam aku tengah buat konsert dalam box tu..adoiyai!!(memang dah kritikal sakit aku nie)..

tettt..tettt..tettt..Hp comel aku berbunyi,eh ade message laa.bukak tengok alamak kikie rupanye ajak jumpe kat Icafe.Aku malas nak pergi tapi jage hati kawan pergi jugak.dari pertama complex aku berjalan kaki menuju icafe pergi meet sama itu si kikie.Dia ajak lepak tengok group gig nyanyi-nyanyi kat situ macam-macam gaya ade,punk rock la,black mental laa.maik aii!!!seram pulak aku tengok,tapi aku buat muka poyo slamber jerw,dalam hati aku nak jerw aku bla gitu,tapi kesian kat kawan tu,lepak la kejap.

Borak kejap aku pun terus gerak balik tunggu bas.aku jalan kaki lagi dari icafe tu ke chow kit untuk tunggu bas.Bapak seram gak lalu situ,mane tak seram chow kit tu penuh dengan warga indonesia jerw.aku ape lagi jalan macam lipas kudung laa,bukan main laju la sampai terpeliutt kaki aku,ahhahaha...takut punye pasal.
sampai je kat bas stop bas pun same,aku terus tekan bit-bit kad aku dan terus mencari set untuk duduk.
Dalam 35minit sama dah kat area rumah.singgah jap la kat kedai uncle(Restaurant A.intan)

nak tapau nasi goreng ayam.sedap!!!!Sambil tunggu nasi siap dimasak aku order la linau ais.
sampai-sampai rumah berlari aku pergi tandas sebab nak muntah,haiyo!!!
what wrong with me??mabuk karaoke kerw??maybe kot..hahahaha
Lepas tu aku rest la kejap kat katil aku yang empuk nie,online kejap comment-comment ape yang patut kat FB tu,pastu terus mandi segarkan diri.pastu baru la aku update blog nie..hehehe

Ok lah,dah penat dah jari jemari aku nie duk menaip dari tadi lagi..
sembung esok pulak yerw..papai =)

No comments:

Post a Comment