Wednesday, May 11, 2011

Lapisan Ozon dah Semakin Tipis

Anda semua rasa tak bahang atau panas dalam???rasa kan..kan..kau orang tahu tak sekarang suhu cuaca sekarang 90'C  mostly cloudy tau.Walaupun cuaca agak mendung-mendung, tetapi kita still lagi rasa bahang yang menebus dari kulit kita.Sekarng mungkin dah musim jerebu agaknya.Panas sangat-sangat,walaupun kita dah mandi 30kali pun still lagi panas.nampaknya untung besar la SHENG HENG nanti,sebab ramai orang beli air conditioned kat Sheng Heng.

Maybe dekat KL jerw kot jerebu,sebab tadi my hubby bagitahu kat kuantan hujan.Semalam kat berita Tv3 ada mengatakan di jepun and indonesia pun mengalami cuaca yang agak panas seperti berlaku di KL sekarng ni.Tak hairan la kalau lepas nie keluar lepak-lepak dengan member nampak ramai gadis-gadis pakai singlet and hot pant nanti.Nak dijadikan cerita,aku ni antibody lemah skit pantang la panas or sejuk sikit nanti mula la semput.Sekarang ni pun,aku dah batuk-batuk,selesema and demam dah.Hari ni dah masuk hari yang keenam dah aku batuk,sampai suara aku dah bertukar jadi Amy Search dah.

Sebenarnya jerebu and lapisan ozon semakin nipis ni punca dari pada kita jugak,betul tak??
so kita kena la kurangkan menggunakan kenderaan yang boleh membuat lapisan ozon tercemar.
Di sini  tak perlu bagi aku nak terangkan semua faktor-faktor puncanya jerebu ni.Dulu time kat sekolah rendah and menengah subject Geografi cikgu pernah ajar kan.siap ade keluar exam lagi.Mungkin juga ini satu pertanda hari kiamat,mane la kita taw kan semua ni kuasa ALLAH.Kita hanya mampu berdoa dan bersembahyang untuk bekalan masa yang akan datang.(wah!!sejak bila aku jadi ustazah ni??hahahha)=p
So fikir-fikirkan la apa sebabnye ek.


gambar cuaca hari ini (suhu:90'C)


                                           cuaca pada minggu lepas(suhu:78'C)
       

No comments:

Post a Comment